loading...
طاووس
هادی شایق عین الدین بازدید : 269 چهارشنبه 22 دی 1395 نظرات (0)
باسلام قبلا یک روش برای دانلود فیلمهای یوتیوب براتون گفتم(میتونین اینجا ببینین) امروز میخوام یک روش دیگه شبیه همون روش قبلی براتون بگم پس لطفا با ما همرا باشید
هادی شایق عین الدین بازدید : 172 چهارشنبه 19 اسفند 1394 نظرات (0)

گواهینامه بین المللی کامپیوتر یا ICDL با عنوان گاهینامه اروپایی کاربری کامپیوتر یا ECDL نیز شناخته میشود.ای گواهینامه توسط بنیاد آی سی دی ال ارائه میشود و دریافت آن به معنای رسیدن به درجه خاصی از مهارت در کار با کامپیوتر است که فرد مهارت های اصلی و مقدماتی کار با کامپیوتر را دارد.آی سی دی ال دارای دو سطح است و در سرتاسر دنیا اعتبار دارد.برای رفتن به سایت اصلی آی سی دی ال کلیک کنید.دریافت آی سی دی ال بسیار آسان و فقط نیاز به شناخت نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر دارد.این مدرک دارای دو سطح است و تا کنون افراد بسیار زیادی آن را دریافت کرده اند.


مهارت های اصلی

مهارت های این دوره عبارت اند از :

  1. (مفهوم تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات) فناوری اطلاعات
  2. (استفاده از کامپیوتر و مدیریت فایلها) سیستم عامل ویندوز
  3. (ویرایشگر کردن) واژه پرداز
  4. (ایجاد جداول اطلاعاتی) صفحه گسترده
  5. (استفاده از بانکهای اطلاعاتی) بانک اطلاعات
  6. (ایجاد دمو) ارائه مطلب
  7. (استفاده از صفحات وب و ارتباطی) اینترنت

دوره پیشرفته

همچنین شش دوره پیشرفته نیز شامل این دوره می شود که البته فقط در برخی از کشورها ارائه می شود:

  1. طراحی دو بعدی به وسیله کامپیوتر
  2. ویرایش تصاویر
  3. ویرایش صفحات وب
  4. استفاده از سیستم اطلاعات سلامت
  5. امنیت مدیریت اطلاعات
  6. ایجاد نقشه پروژه توسط کامپیوتر 

    جزئیات

    ۷ مهارت ابتدائی به این موارد می پردازد:

    فناوری اطلاعات: مبانی IT تدریس می شود.
    استفاده از کامپوتر و مدیریت فایلها: سیستم عامل ویندوز، در ورژن های قدیمی XP و در ورژن جدید ویندوز ۷ تدریس می شود.
    واژه پرداز: تدریس Microsoft Word که یکی از نرم‌افزارهای آفیس هست، در ورژن جدید word2007.
    ایجاد جداول اطلاعاتی: تدریس Microsoft Excel
    اینترنت: استفاده از Internet Explorer
    بانک اطلاعات: تدریس برنامه Access
    ارایه مطلب: تدریس برنامه Microsoft Power Point

    پس از گذراندن دوره های ۷ مهارت، میتوان گواهینامه ی آن را دریافت و در اکثر کشورهای دنیا از آن استفاده کرد. با گذراندن تمامی هر ۷ مهارت، مدرک آن اعطاء می گردد.

    یکی از استانداردهای این دوره ICDL 2003 است که اولین استاندارد جهانی ICDL به شمار می رود.

    من در این پست براتون تعدادی کتاب برای یادگیری مهارتهای ICDL قرار دادم میتوانید از این لینک آنها را دانلود کنید.


هادی شایق عین الدین بازدید : 320 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)
هادی شایق عین الدین بازدید : 229 دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 نظرات (0)



ویندوز 8 رابط کاربری تازه و جدیدی دارد که هم برای ابزار‌های لمسی چون تبلت‌ها و هم رایانه‌های رومیزی و همراه که از صفحه‌کلید و موشواره بهره می‌برند، سازگار است. اما اگر آمادگی روبه‌رو شدن با این سیستم تازه وارد را نداشته‌ باشید ممکن است در ابتدا، کار کردن با آن، همراه با سردرگمی‌ و قدری هم دشواری باشد. ویندوز 8 شامل کنترل‌ها و تنظیمات متعددی است که در پس صفحات پنهان شده و اگر راه و رسم کار کردن با آنها را ندانید حتما مغزتان سوت خواهد کشید! در این مقاله کوشیده‌ایم تا مهم‌ترین میانبر‌ها و‌ ترفند‌های ویندوز 8 را برایتان جمع‌آوری کنیم، باشد که مقبول شما  قرار گیرد!


برای خواندن ادامه مطلب بر روی  DOWNLOAD کلیک کنید


هادی شایق عین الدین بازدید : 198 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (0)


سیستم جستجوی ویندوز 8.1 بسیار پیشرفته است و اطلاعاتی را شما برای جستجو وارد می‌کنی را از میان صفحات وب، لیست تماس‌های شما در ای میل، اپلیکیشن‌هایی مانند ویکی پدیا و حتی محتوای ای میل شما جستجو می‌کند ولی مشکل اینجاست که در بیشتر مواقع هنگامی که به دنبال یک فایل بر روی هارددیسک خود می‌گردید این سیستم جستجو چندان موفقیت آمیز عمل نمی‌ن که بسیاری آن را به همنی دلیل ناکارآمد می‌دانند ولی این مورد ه راحتی قابل حل است، کافیست تا کمی حوصله به خرج دهید  و چند راه برای یافتن فایلها در سیستم جستجوی ویندوز 8.1 را که به شما معرفی می‌کنیم یاد بگیرید.


برای خواندن ادامه مطلب برروی download کلیک کنید

هادی شایق عین الدین بازدید : 342 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (0)



ویروسها و فایلهای اتوران بلای جان سیستم های ویندوزی است.و این در حالیست که بیشتر کاربران رایانه در سراسر جهان از سیستم عامل ویندوز استفاده میکنند.این ویروسها میتوانند از طریق اینترنت و یا از طریق نرم افزارهای کرک شده و کلی راه دیگه وارد سیستم شما شوند.با پیشرفت تکنولوژی استفاده از کارتهای حافظه یا همان فلش مموری به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است و باعث شده ویروس ها و بدافزارها به سرعت وارد سیستم شما شوند.در پست برای شما ترفندی آماده کرده ام که با استفاده از اون میتونید از هرگونه انتقال ویروس و فایلهای اتوران بین فلش مموری خود و هر سیستم دیگری جلوگیری کنید.پس با طاووس همراه باشید.


برای خواندن ادامه مطلب برروی download کلیک کنید




هادی شایق عین الدین بازدید : 231 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (0)


نزدیک به یک سال از انتشار نسخه نهایی ویندوز 8 می‌گذرد و هر روز کاربران بیشتری کامپیوتر خود را به این سیستم‌عامل برور می‌کنند. اما اگر ویندوز 8 را برروی کامپیوتر خود نصب کرده باشید یا سری به انجمن‌های ایرانی زده باشید، حتما با مشکلات مربوط به تحریم‌های نرم‌افزاری مایکروسافت برای کاربران ایرانی در ویندوز 8 آشنا هستید. محدودیت‌هایی که مانع دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه نرم‌افزار ویندوز 8 و اجرای برنامه‌های سازگار با محیط مترو شده است. پس اگر شما هم ویندوز 8 را برروی کامپیوتر خود نصب نموده و با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنید. 


برای خواندن ادامه مطلب برروی download کلیک کنید



هادی شایق عین الدین بازدید : 191 جمعه 22 فروردین 1393 نظرات (0)

یکی از مواردی که کاربران اینترنت همیشه مدنظر دارند، میزان ترافیک مصرفی آن‌ها در طول دوره است. این مسأله به کاربران کمک می‌کند که مدیریت‌ بهتری بر ترافیک مصرفی و هزینه‌های خود داشته باشند. این کار نیز معمولاً به کمک نرم‌افزارهای متفاوتی که در دسترس هستند انجام می‌شود. اما ویندوز 8 در این مورد حرف‌هایی برای گفتن دارد و شما در این سیستم‌عامل می‌توانید یک کانکشن وای‌فای را به عنوان محاسبه‌گر میزان ترافیک معرفی کنید.

یکی از امکانات جدید ویندوز 8، اتصال بی‌سیم با قابلیت محاسبه ترافیک است. در گذشته، شما قادر بودید با اجرای نرم‌افزارهای ویندوزی، میزان ترافیک مصرفی خود را مانیتور کنید. اما این نرم‌افزارها کار مؤثری برای کاهش ترافیک مصرفی انجام نمی‌دادند. با گسترش هات‌اسپات‌های همراه، اینترنت‌های بی‌سیم رو به افزایش بوده و دوره ترافیک‌های نامحدود رو به انقراض است. برای همین هر کیلو‌بایتی که صرفه‌جویی شود در حقیقت به جیب شما کمک کرده است. با فعال‌سازی قابلیت سنجش ترافیک ویندوز 8، قادر خواهید بود، پی‌سی و تبلت خود را از نقل‌ و‌ انتقالات غیرضروری دیتا بازدارید.


برای خواندن ادامه مطلب برروی download کلیک کنید


هادی شایق عین الدین بازدید : 201 جمعه 15 فروردین 1393 نظرات (1)



ویندوز ۸ شرکت مایکروسافت با آمدن خود سر و صدای زیادی را به پا کرد . بحث های زیادی نیز در سایت ها و فروم های فناوری بین کاربران بر سر قابلیت های جدید ، ظاهر مدرن و دیگر مسائل بوجود آمد . امنیت هم در این نسخه از ویندوز ۸ پیشرفت زیادی کرده است . اما هنوز هم ظاهرا راه هایی وجود دارد تا بتوانیم این روتین های امنیتی را دور بزنیم . اما حالا بحث ما در مورد قابلیت های جدید ویندوز ۸ نیست و می خواهیم به سراغ یکی از مشکلاتی برویم که ممکن است هر از گاهی برای کاربران بوجود بیاید . مشکل فراموش کردن کلمه عبور یکی از آن مشکلات است که ممکن است یک روز برای شما هم پیش بیاید . در این گونه مواقع معمولا سه راه داریم .



برای خواندن ادمه مطلب بر روی download کلیک کنید





هادی شایق عین الدین بازدید : 187 پنجشنبه 14 فروردین 1393 نظرات (0)

هنگامی که از ابزارهای صفحه‌لمسی مبتنی بر ویندوز استفاده می‌کنیم، Charm Bar (نوار عمودی سمت راست صفحه)، یک ویژگی کاربردی و فوق‌العاده محسوب می‌شود. اما در لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های معمولی، این ویژگی شاید چندان کاربردی و خوشایند نباشد. در این مقاله با نحوه غیرفعال کردن Charm Bar آشنا خواهیم شد.

هادی شایق عین الدین بازدید : 156 پنجشنبه 14 فروردین 1393 نظرات (0)

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک لیست واقعأ فوق العاده بپردازیم. با استفاده ازدستورات موجود در این لیست که بیش از 110 دستور را شامل میشود شما میتوانید تنها ازطریق Run ویندوز ، و تایپ ساده دستور کوتاه بلافاصله برنامه مورد نظر را اجرانمایید. این برنامه میتواند برنامه های معمولی ویندوز و حتی برنامه های متفرقه نصب شده باشد. در صورتی که بتوانید تعداد زیادی از این دستورات را به خاطر بسپارید وآنها را در کار روزانه خود هنگام کار با کامپیوتر به کار بگیرید ، آنگاه شما رامیتوان یک کاربر واقعأ حرفه ای در ویندوز نامید.

هادی شایق عین الدین بازدید : 168 دوشنبه 04 فروردین 1393 نظرات (0)

ویندوز ۸٫۱ (موسوم به ویندوز بلو) را می‌توان اولین به‌روزرسانی عمده برای نسخه قبلی سیستم عامل ویندوز عنوان کرد. این به‌روزرسانی در ۱۴ مه سال ۲۰۱۳ توسط مایکروسافت، رسما معرفی شد. برخلاف سایر نسخه‌های سیستم عامل ویندوز، ویندوز ۸٫۱ یک به‌روزرسانی رایگان برای سیستم عامل ویندوز به شمار می‌آید. در این مطلب، خواهیم دید که این نسخه جادویی چه ویژگی‌هایی را در خود گنجانده است و چرا باید به آن، نقل مکان کنید!

برای خواندن ادامه مطلب روی download کلیک کنید

هادی شایق عین الدین بازدید : 218 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (0)

صفحه شروع ویندوز 8، یکی از بخش‌هایی است که کاربران با توجه به نیاز و سلیقه خود، چینش‌های متفاوتی را برای آن در نظر می‌گیرند. در این مطلب شما با نحوه تهیه فایل پشتیبان از این تنظیمات و بازگردانی آن، آشنا خواهید شد.

 

صفحه شروع در ویندوز 8، اولین چیزی است که پس از وارد شدن به ویندوز 8 با آن مواجه می‌شوید؛ البته اگر از آن دسته کاربرانی نباشید که مایلند با اعمال تغییراتی، مستقیماً به دسکتاپ منتقل شوند. اگر شما از کاربران وسواسی ویندوز 8 هستید که وقت زیادی را صرف شخصی‌سازی فضای صفحه‌ی آغاز آن می‌کنید تا مترویی مطابق نیاز و سلیقه خود را شاهد باشید، مطمئناً از اینکه با بروز مشکل در ویندوز و یا نصب دوباره آن، تمام زحمات شما به هدر برود، هراس دارید.


برای تهیه فایل پشتیبان از تنظیمات چینش Start Screen، مراحل ذیل را دنبال نمایید:
قدم اول: پنجره Run را با فشردن همزمان کلیدهای ویندوز و R، باز کنید.
قدم دوم: عبارت کادر زیر را در پنجره Run وارد نموده و اجرا کنید تا پنجره Windows Explorer، مکان مربوط به پوشه نگه‌داری فایل‌های چینش صفحه‌ی شروع را به نمایش بگذارد.

%LocalAppData%\Microsoft\Windows


Run localappdata
قدم سوم: فایل‌های "appsFolder.itemdata-ms" و "appsfolder.itemdata-ms.bak" را به پوشه مورد نظر خود برای نگهداری از آنها، انتقال دهید.


اگر به هر دلیل شما نیاز به بازگردانی این تنظیمات داشتید، این فایل‌ها را مجدد در مکان اصلی‌شان کپی کرده و آنها را جایگزین فایل‌های موجود کنید. به همین راحتی. از این به بعد اگر یکی از دوستانتان چینش آیتم‌های موجود در صفحه شروع ویندوز 8 شما را عمداً یا سهواً تغییر داد، می‌توانید آرامش خود را حفظ کرده و در کمتر از چند دقیقه آن را به حالت سابقش بازگردانید.

هادی شایق عین الدین بازدید : 853 پنجشنبه 29 اسفند 1392 نظرات (0)

تفاوت نسخه های مختلف ویندوز 8.1

 


آیا می‌دانید ویندوز 8.1 در چند ویرایش در اختیار کاربران قرار گرفته است و هریک از این ویرایش‌ها چه مزایایی نسبت به دیگران دارد و کدام ویرایش برای انجام کارهای شما بهتر است؟

 

همان‌طور که می‌دانید سیستم‌عامل ویندوز در ویرایش‌های متعددی منتشر می‌شود. برای مثال ویندوز”‰7 ویرایش‌های مختلفی اعم از  Starter، Home Basic، Home Premium، Professional، Enterprise، Ultimateدارد که برخی آنها نیز به‌طور مجزا در ویرایش‌های خاص سری N و KN عرضه می‌شود.

تفاوت نسخه های مختلف ویندوز 8.1

 

ویندوز 8 و در ادامه آن ویندوز 8.1 نیز از همین روند پیروی کرده و در چند ویرایش مختلف، در اختیار کاربران قرار گرفته‌است، اما این ویرایش‌ها کمی با نسخه‌های قبلی متفاوت است و اولین تفاوت در تعداد آنهاست.

 

 

 

 

 

 

Windows 8/1

عمومی‌ترین نسخه و همچنین نسخه پایه از ویندوز 8.1 در دو نسخه 32 و 64 بیت عرضه شده است. این نسخه امکانات مورد نیاز برای کاربران خانگی اعم از صفحه شروع، کاشی‌های زنده، فروشگاه ویندوز، اینترنت اکسپلورر 10، کاربری مایکروسافت و محیط دسکتاپ را در خود جای داده است.

 

Windows 8/1 Pro

این نسخه را می‌توانیم با ویندوز 7 نسخه Professional و Ultimate در یک ردیف قرار دهیم. نسخه Pro برای کاربران حرفه‌ای (طرفداران ویندوز) و کاربران تجاری طراحی شده است و همه امکانات در نظر گرفته شده در ویندوز 8.1 در این نسخه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. دسترسی از راه دور توسط Remote Desktop، سیستم رمزنگاری فایل‌ها، هارد‌دیسک مجازی و BitLocker برخی امکاناتی است که در این نسخه در اختیار شما قرار می‌گیرد. ابزار Windows Media Center نیز برای کاربران این نسخه از ویندوز به‌صورت بسته‌ای جداگانه عرضه شده و قابل استفاده است.

اگر رایانه شما از حداقل امکانات سخت‌افزاری برای نصب ویندوز ‌8.1 برخوردار است و می‌خواهید همه امکانات ویندوز در اختیار‌تان قرار بگیرد، پیشنهاد می‌کنیم از نسخه Pro کمک بگیرید

Windows 8/1 Enterprise

نسخه سازمانی ویندوز 8.1 یا همان Enterprise تمامی امکانات نسخه حرفه‌ای (Pro) را در خود جای داده است، با این تفاوت که از Windows Media Center پشتیبانی نمی‌کند.

 

نسخه سازمانی در اختیار مشتریان تضمین شده همچون MSDN (شبکه توسعه‌دهندگان مایکروسافت) و مشترکان Technet قرار می‌گیرد.

تفاوت نسخه های مختلف ویندوز 8.1

 

Windows 8/1 RT

دوستداران سیستم‌عامل ویندوز که قصد دارند تبلت را جایگزین رایانه رومیزی یا لپ‌تاپ کنند، می‌توانند از این نسخه کمک بگیرند. ویندوز 8.1 ویرایش آر‌.تی برای دستگاه‌های مجهز به پردازنده ARM طراحی شده است که امروزه در بسیاری از تبلت‌ها یافت می‌شود. این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز 8.1 برای دستگاه‌های لمسی بهینه‌سازی شده است و نسخه پایه مجموعه آفیس شامل Word Excel PowerPoint و OneNote روی آن وجود دارد.

 

ویندوز آر.‌تی امکانات کمتری نسبت به ویندوز 8.1 داشته و قادر به اجرای برنامه‌های دسکتاپی ویندوز نیست، اما قابلیت اجرای بسیاری از برنامه‌های محیط مترو را که روی ویندوز 8.1 اجرا می‌شود، دارد.

توجه: ویندوز 8.1 برخلاف ویندوزهای ویستا و 7، ویرایش دیگری اعم از Starter Home Basic Home Premium و Ultimate ندارد.

گاهی اوقات همراه با نام ویرایش‌های مختلف ویندوز 8.1 پسوند N نیز وجود دارد. این نسخه‌ها مربوط به بازارهای اروپا بوده و تفاوت آنها با ویرایش فاقد پسوند N، نداشتن نرم‌افزار Windows Media Player همراه با ویندوز است.

 

به‌عنوان مثال Windows 8/1 Pro N کاملا مشابه Windows”‰8/1”‰Pro است، اما نرم‌افزار Windows Media Player را همراه ندارد. 

تفاوت نسخه های مختلف ویندوز 8.1

 

توصیه ما

همان‌طور که اشاره کردیم ویندوز 8.1 برخلاف ویندوزهای ویستا و 7 در ویرایش‌های زیادی منتشر نشده و این نوع انتشار موجب شده است تا کاربران خیلی راحت‌تر نسخه موردنظر خود را یافته و به استفاده از آن بپردازند. باتوجه به این‌که در ایران نیز کاربران امکان تهیه نسخه‌های اورجینال را ندارند و نسخه‌های کپی این سیستم‌عامل را به قیمت‌های بسیار پایین تهیه می‌کنند، اگر رایانه شما از حداقل امکانات سخت‌افزاری برای نصب ویندوز ‌8.1 برخوردار است و می‌خواهید همه امکانات ویندوز در اختیار‌تان قرار بگیرد، پیشنهاد می‌کنیم از نسخه Pro کمک بگیرید. این نسخه برای کاربران عادی و حتی حرفه‌ای بسیار مناسب بوده و بجز موارد اندکی که نسخه سازمانی ویندوز موردنیاز است، می‌توانید با نصب این نسخه روی رایانه‌خود در منزل یا محل کار به اجرای فعالیت‌های روزمره بپردازید.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام یک را بیشتر دوست دارید
    کدام موضوع سایت را بیشتر دوست دارید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 24
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 78
  • بازدید امروز : 146
  • باردید دیروز : 272
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 146
  • بازدید ماه : 4,948
  • بازدید سال : 22,049
  • بازدید کلی : 191,751