loading...
طاووس
هادی شایق عین الدین بازدید : 749 جمعه 22 بهمن 1395 نظرات (3)

با سلام . قبلا در مورد روش تغییر متغیر در انتگرال گیری صحبت کردیم(برای مشاهده کلیک کنید) الان میخوایم در این مورد چندتا مسئله حل کنیم پس قلم و کاغذ را به همراه داشته باشید.


هادی شایق عین الدین بازدید : 370 پنجشنبه 21 بهمن 1395 نظرات (0)


با سلام.اگه ما چند تا مقاومت داشتیم  که اندازش برای مدار مناسب نبود میتونیم اونارو بهم ببندیم و به مقدار مناسب و مطلوب دست پیدا کنیم.بهم بستن مقاومت چند نوع است که ما در اینجا فقط دو نوع اونو بررسی میکنیم, یعنی موازی و سری.در اینده ای نزدیک بقیه بهم بستن هارو نیز بررسی خواهیم کرد.

هادی شایق عین الدین بازدید : 374 پنجشنبه 14 بهمن 1395 نظرات (0)


با سلام در این پست سعی داریم در مورد تبدیلات لاپلاس اندکی بحث کنیم و چندتا مثال بزنیم.لطفا همراه با خواندن این مطلب کاغذ و قلم نیز بهمراه داشته باشید

مطلب را با ارایه قضیه زیر شروع میکنیم:

هادی شایق عین الدین بازدید : 1538 پنجشنبه 07 بهمن 1395 نظرات (0)

در این مقاله سعی داریم انتگرال گیری توانهای زوج سینوسی و کسینوسی که از بحث های نسبتا مهم انتگرال گیری هستند را بگوییم برای شروع کار ابتدا فرمولهای انتگرال رو یک بار یاد آوری میکنم:


هادی شایق عین الدین بازدید : 269 چهارشنبه 22 دی 1395 نظرات (0)
باسلام قبلا یک روش برای دانلود فیلمهای یوتیوب براتون گفتم(میتونین اینجا ببینین) امروز میخوام یک روش دیگه شبیه همون روش قبلی براتون بگم پس لطفا با ما همرا باشید
هادی شایق عین الدین بازدید : 302 پنجشنبه 18 آذر 1395 نظرات (0)
هادی شایق عین الدین بازدید : 254 پنجشنبه 20 آبان 1395 نظرات (0)



در ریاضیات به معادلات جبری با فرم عمومی زیر معادله درجه دو گفته می‌شود.


همانند حل معادلات درجهٔ اول برای پیدا کردن نقاط تقاطع معادله با محور xها صورت کلی معادلات درجه دوم را نوشته و عرض آن ( y ) را برابر صفر قرار می دهیم، پس داریم :

هادی شایق عین الدین بازدید : 1017 یکشنبه 16 خرداد 1395 نظرات (1)


با سلام در پست قبل روش کلی حل معادله درجه سوم را گفتیم.همانطور که دید این روش بسیار طولانی و سخت است.به همین دلیل در این پست حالت های خاص این معادله را بررسی خواهیم کرد.

هر معادله ای که به شکل زیر باشد یک معادله ی درجه سوم میباشد,توجه کنید که a هرگز نباید صفر شود:

حالت اول:

اگر در این معادله a+b+c+d=0 باشد یکی از ریشه ها 1 و برای پیدا کردن بقیه ریشه ها باید عبارت درجه سوم را بر(x-1) تقسیم کرد.

هادی شایق عین الدین بازدید : 2003 جمعه 14 خرداد 1395 نظرات (0)

با سلام خدمت تمامی دوستان در این پست میخوام روش کلی(مبین) حل معادله درجه سوم  را آموزش بدم.(البته همتون استادین صرفا یک یاد اوری).

متاسفانه و یا خوشبختانه این روش در دروس ریاضی دبیرستان نیست و در سطح دبیرستان فقط حالت های خاص معادله درجه 3 را یاد میگیریم.اما به کمک این روش میتونیم تمام معادلات درجه3 رو حل کنیم.روش فوق را نخستین بار یک دانشمند ایتالیایی بنام"جرلامو کاردانو" ابداع کرد و به همین خاطر به روش کاردانو معروف هست.برای خواندن به ادامه مطلب بروید.

هادی شایق عین الدین بازدید : 457 سه شنبه 25 اسفند 1394 نظرات (0)

لاپلاس در ریاضیات یک تبدیل انتگرالیست که بسیار بسیار پرکاربرد است.این تبدیل در حل بسیاری از معادلات دیفرانسیل سودمند است و بوسیله آن میتوان توابع سینوسی,توابع سینوسی میرا و توابع نمایی را به توابع جبری با یک متغیر مختلط تبدیل کرد.عملیات جبری در صفحات مختلط میتوانند جای عملیاتی مانند مشتق گیری و انتگرال گیری را بگیرند.از این رو یک معادله دیفرانسیل خطی را به یک معادله جبری با یک متغیر مختلط میتوان تبدیل کرد.انگاه جواب معادله دیفرانسیل را میتوان به کمک یک جدول تبدیل لاپلاس یا روش تجزیه به کسرهای ساده بدست آورد.در این پست یک کتاب آموزش تبدیلات لاپلاس را گذاشتم برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.

برای دانلود کلیک کنید



هادی شایق عین الدین بازدید : 179 دوشنبه 24 اسفند 1394 نظرات (0)

دو تیمی که در آزمایشگاه بین المللی شتاب دهنده ذراتTevatron واقع در باتیویا کار می کردند٬ نشانه هایی از نسل جدید ذرات بنیادی پیدا کرده اند که می تواند به سه نسل قبلی که تاکنون می شناختیم اضافه شود. اما این ذرات جدید چه چیز خاصی میتوانند داشته باشند؟


اگر این ذرات واقعا وجود دارند باید درباره معمای چندین ساله ای که چگونه جهان در نخستین لحظات خود بعد از انفجار بزرگ از خودویرانگری اجتناب کرد توضیحی داشته باشند. در ابتدا گزارشی از آنچه تاکنون میدانیم به این شرح داریم. هر یک از سه نسل معلوم ماده دربرگیرنده دو نوع ذره بنیادی به نامهای کوارک و لپتون است. لپتونهای نسل اول شامل الکترون و نیوترینو (نوترون خودی یا مانوس) هستند


برای خواندن به ادامه مطلب بروید.
هادی شایق عین الدین بازدید : 408 دوشنبه 24 اسفند 1394 نظرات (0)

مقدمه:  اما در واقع یک ریسمان از چه چیزی ساخته شده است؟ یک ریسمان یک مقدار کوچک انرژی است و در اینجا هیچ چیزی کوچکتر از این مقدار انرژی نیست.


در نظریه ی ریسمان به جای اینکه هر ذره را مستقل در نظر بگیریم به صورت رشته ای پیوسته با شکلهای مختلف درنظر میگیریم , مثلا الکترون را می توان مانند یک النگو رشته ای بدانیم که دو سرش بهم گره خورده و حلقه دایره ای تشکیل داده است. علت بوجودآمدن این نظریه این بود که گرانش با کوانتوم مشکل دارد. همچنانکه گفته شد در دنیای ما چهار نیروی اصلی بنامهای الکترومغناطیسی، هسته ای قوی، هسته ای ضعیف و گرانشی وجود دارد. سه نیروی اول به ترتیب می توانند با هم در انرژیهای بالا متحد شوند و یک نظریه واحد داشته باشند. یعنی انشعاباتی از یک نظریه ی اصلی باشند. اصطلاحاٌ می گویند این سه نظریه در انرژیهای بالا تقارن دارند و در انرژیهای معمولی دچار شکست خودبخودی تقارن می شوند. اما چهارمین نیروی اصلی یعنی گرانش دو مشکل اساسی داردیکی وحدت نیافتن با سه نیروی دیگر و دیگر اینکه اگر ذرات را نقطه ای در نظر بگیریم، سطح مقطع برهم کنش نیروی گرانشی بین دو ذره ی نقطه ای که بهم نزدیک می شوند طبق نظریه ی کوانتومی بی نهایت بدست می آید. از اینرو ذرات بصورت ریسمانهای یک بعدی در نظر گرفته شدند. مثلا الکترون یا کوارکها همگی ریسمانهای بسته و حلقوی با شکلهای مختلفند. در این تصورجدید، دیگر برهم کنش ذرات در زمان و مکان خاص رخ نمی دهد بلکه شما دو حلقه دارید که در فضا بهم نزدیک می شوند و با عکسبردای تخیلی یک پوسته به شکل شلنگ نمایش داده می شود. مثل اینکه دو شلنگ بهم برخورد کرده باشند و دو شلنگ جدید بوجود آورده باشند. در این نظریه هم وحدت میسر است و هم بینهایتهای گرانش کوانتومی برطرف می شود.




هادی شایق عین الدین بازدید : 203 دوشنبه 24 اسفند 1394 نظرات (0)

سی پلاس پلاس یک زبان برنامه نویسی شئ گرا و همه منظوره سطح بال و چند برگه است.این زبان دارای قابلیت های سطح بالا و سطح پایین بصورت همزمان است.این زبان برای بهبود زبان C و بر مبنای آن ساخته شده است.در اکثر رشته های دانشگاهی بخصوص رشته های مهندسی دو یا سه واحد برنامه نویسی در چارت درسی وجود دارد,و در اکثر دانشگاه ها بدلیل مناسب بودن و کاربرد بسیار بلا این زبان تدریس میشود.در لینک زیر شما میتوانید تعدادی از کتابهای آموزش زبان ++C را دانلود کنید.


برای دانلود کلیک کنید

هادی شایق عین الدین بازدید : 545 دوشنبه 24 اسفند 1394 نظرات (0)

این درس یکی از مهمترین دروس گرایش دیجیتال مهندسی برق و همین طور مهندسی کامپیوتر است. هدف از این درس آشنایی با اصول و تحلیل و طراحی مدار های منطقی دیجیتال ، طراحی سیستمی توسط مدارهای مجتمع قابل برنامه ریزی (PLD) و زبان توصیف سخت افزار است. 

هادی شایق عین الدین بازدید : 172 چهارشنبه 19 اسفند 1394 نظرات (0)

گواهینامه بین المللی کامپیوتر یا ICDL با عنوان گاهینامه اروپایی کاربری کامپیوتر یا ECDL نیز شناخته میشود.ای گواهینامه توسط بنیاد آی سی دی ال ارائه میشود و دریافت آن به معنای رسیدن به درجه خاصی از مهارت در کار با کامپیوتر است که فرد مهارت های اصلی و مقدماتی کار با کامپیوتر را دارد.آی سی دی ال دارای دو سطح است و در سرتاسر دنیا اعتبار دارد.برای رفتن به سایت اصلی آی سی دی ال کلیک کنید.دریافت آی سی دی ال بسیار آسان و فقط نیاز به شناخت نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر دارد.این مدرک دارای دو سطح است و تا کنون افراد بسیار زیادی آن را دریافت کرده اند.


مهارت های اصلی

مهارت های این دوره عبارت اند از :

  1. (مفهوم تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات) فناوری اطلاعات
  2. (استفاده از کامپیوتر و مدیریت فایلها) سیستم عامل ویندوز
  3. (ویرایشگر کردن) واژه پرداز
  4. (ایجاد جداول اطلاعاتی) صفحه گسترده
  5. (استفاده از بانکهای اطلاعاتی) بانک اطلاعات
  6. (ایجاد دمو) ارائه مطلب
  7. (استفاده از صفحات وب و ارتباطی) اینترنت

دوره پیشرفته

همچنین شش دوره پیشرفته نیز شامل این دوره می شود که البته فقط در برخی از کشورها ارائه می شود:

  1. طراحی دو بعدی به وسیله کامپیوتر
  2. ویرایش تصاویر
  3. ویرایش صفحات وب
  4. استفاده از سیستم اطلاعات سلامت
  5. امنیت مدیریت اطلاعات
  6. ایجاد نقشه پروژه توسط کامپیوتر 

    جزئیات

    ۷ مهارت ابتدائی به این موارد می پردازد:

    فناوری اطلاعات: مبانی IT تدریس می شود.
    استفاده از کامپوتر و مدیریت فایلها: سیستم عامل ویندوز، در ورژن های قدیمی XP و در ورژن جدید ویندوز ۷ تدریس می شود.
    واژه پرداز: تدریس Microsoft Word که یکی از نرم‌افزارهای آفیس هست، در ورژن جدید word2007.
    ایجاد جداول اطلاعاتی: تدریس Microsoft Excel
    اینترنت: استفاده از Internet Explorer
    بانک اطلاعات: تدریس برنامه Access
    ارایه مطلب: تدریس برنامه Microsoft Power Point

    پس از گذراندن دوره های ۷ مهارت، میتوان گواهینامه ی آن را دریافت و در اکثر کشورهای دنیا از آن استفاده کرد. با گذراندن تمامی هر ۷ مهارت، مدرک آن اعطاء می گردد.

    یکی از استانداردهای این دوره ICDL 2003 است که اولین استاندارد جهانی ICDL به شمار می رود.

    من در این پست براتون تعدادی کتاب برای یادگیری مهارتهای ICDL قرار دادم میتوانید از این لینک آنها را دانلود کنید.


هادی شایق عین الدین بازدید : 176 سه شنبه 18 اسفند 1394 نظرات (0)

آفیس یک مجموعه اداری در برگیرنده نرم افزار های یکپارچه باهم,سرورها و سرویس هایی است که برای سیستم عامل های مک آواس و مایکروسافت ویندوز ساخته شده است.این مجموعه برای اولین بار در سال 1989 برای سیستم عامل مک آواس اس معرفی شده بود.امروزه بدلیل کاربرد بسیار بالای این نرم مجموعه نرم افزار یادگیری آن برای همه لازم است.برای دانلود نرم افزار اینجا را کلیک کنید.من در این پست تعدادی کتاب خوب برای آموزش این مجموعه براتون در نظر گرفتم.میتونید از لینک زیر اونارو دانلود کنید.

دانلود

هادی شایق عین الدین بازدید : 578 سه شنبه 18 اسفند 1394 نظرات (0)


جیمز کلرک ماکسول ، که در سال کشف قانون القای فاراده به دنیا آمد ، بیشتر عمر کوتاه اما پر بار ، خود را در راه تدوین مبانی نظری کشف های تجربی فاراده صرف کرد.

جیمز کلرک ماکسول (James Clerk Maxwell) ، که در سال کشف قانون القای فاراده به دنیا آمد ، بیشتر عمر کوتاه اما پر بار ، خود را در راه تدوین مبانی نظری کشف های تجربی فاراده صرف کرد. و به این ترتیب توانست معادلات احساسی خود را که بعد او تحسین همگان را برانگیخت، ابداع کند.

بطوری که انیشتین با دو شکافی زیاد در معادلات ماکسول ، به نظریه نسبت رهنمون شد. انیشتین بزرگترین تحسین کننده ماکسول ، درباره او نوشت: "احساسات او را در لحظه ای تصویر کنید که معادلات دیفرانسیل فرمولبندی می شد. توسط می برایش ثابت کردند که میدانهای الکترومغناطیسی به صورت امواج قطبیده و با سرعت نور منتشر می شوند."

شباهت معادلات ماکسول با معادلات دیگر

در مطالعه مکانیک کلاسیک و ترمودینامیک به یک سری قوانین و معادلات برخورد می کنیم که تا حد امکان یک موضوع را بطور کامل بیان می کنند. مثلا در مکانیک کلاسیک قوانین حرکت نیوتن نقش کلیدی بازی می کنند، به گونه ای که تشریح حرکت بدون استفاده از این قوانین عملا غیر ممکن است. در ترمودینامیک نیز سه قانون اساسی وجود دارند که همواره بحث های ترمودینامیک پیرامون این قوانین صورت می گیرد.

اغراق نکرده ایم که اگر بگوییم کلیه مباحث الکترومغناطیس کلاسیک بر اساس معادلات ماکسول صورت می گیرند. البته معادلات دیگری مانند معادله مربوط به شدت میدان الکتریکی و موارد دیگر نیز وجود دارند، اما همه این کمیتها باید به گونه ای تعیین شوند که معادلات ماکسول را ارضا کنند، یعنی جهت امتحان درست یا غلط بودن محاسبه یک کمیت مانند میدان الکتریکی یا میدان مغناطیسی کافی است، کمیت مورد نظر در معادلات ماکسول قرار دهیم، اگر در این معادلات صدق کرد، نتیجه محاسبه درست بوده ، در غیر این صورت نتیجه محاسبه غلط خواهد بود.

تاریخچه

ماکسول نظریه الکترومغناطیس خود را در کتابی تحت عنوان "رساله ای درباره الکتریسته و مغناطیس" که در سال ۱۸۷۳ یعنی درست ۶ سال قبل از نوشتن ، انتشار یافت، ارائه داد. اولیور هوی ساید (Oliver Heaviside) ، که به عنوان فردی بسیار خود آموخته و تلگرافچی بیکار شده شهرت داشت، نظریه الکترومغناطیس را در سالهای ۱۸۷۰ بخوبی فرا گرفته بود و همان اوست که نظریه ماکسول را در قالب چهار معادله ای که امروزه می شناسیم، در آورده است.

مقایسه قوانین حرکت نیوتن با قوانین ماکسول

گفتیم که معادلات ماکسول ، در الکترومغناطیس همان اهمیتی را دارد که قوانین حرکت نیوتن در مکانیک کلاسیک دارند. اما میان این دو تفاوت فاحشی وجود دارد. انیشتین نظریه نسبیت خود را در سال ۱۹۰۵ ، یعنی تقریبا ۲۰۰ سال بعد از اعلام قوانین حرکت نیوتن و در حدود ۴۰ سال بعد از معرفی معادلات ماکسول ارائه داد. همانگونه که معرفی شده است، در حالتهایی که سرعت اجسام نزدیک سرعت نور می شود، باید قوانین نیوتن بطور جدی تصحیح شوند، اما در این حالتها لزومی ندارد که تغییری در معادلات ماکسول داده شود، این معادلات با نظریه نسبیت خاص کاملا سازگار است. در واقع ، نظریه انیشتین از تفکر عمیق و دقیق او در باره معادلات الکترومغناطیس ماکسول نشات گرفته است.

تشریح معادلات ماکسول

۱) معادله اول که می توان آنرا قانون گاوس در الکتریسته نیز نامید، بیان می کند که میدان الکتریکی با مقدار باری آن میدان را ایجاد می کند، رابطه مستقیم دارد.

۲) معادله دوم که می توان آنرا قانون گاوس در مغناطیس نام نهاد، بیان می کند، که تک قطب مغناطیسی وجود ندارد. یعنی بر خلاف بارهای مثبت و منفی که می توانند جدا از هم وجود داشته باشند، هرگز نمی توانیم دو قطب مغناطیسی (به عنوان مثال قطبهای یک آهنربا) را از هم جدا کنیم.

۳) معادله سوم که به قانون القای فارادی معروف است، بیان می کند که اگر میدان مغناطیسی (جدا از نظر تعداد یا از نظر جهت) تغییر کند، میدان الکتریکی در مدار القا می شود که به آن میدان الکتریکی القایی می گویند.

۴) معادله چهارم که به عنوان قانون آمپر نیز معروف است، بیان می کند که میدان مغناطیسی را می تواند در نتیجه یک میدان الکتریکی متغیر و یا یک جریان الکتریکی متغیر ایجاد کرد.

هادی شایق عین الدین بازدید : 193 سه شنبه 18 اسفند 1394 نظرات (0)



اصول انتخاب قطعات مداریک تقویت کننده ترانزیستوری :

  1. ابتدا ولتاژ منبع تغذیه را معلوم کنید.VCC=10 V
  2. سهم ولتاژ هر بخش VRC,VCE,VE را در نظر بگیرید. معمولا VCE=0.5*VCC, VE=0.1*VCC,VRC=0.4*VCC :
  3. مقدار مقاومت بار RL, مقاومت ایمیتر RE, و مقاومت کلکتور  RC,را مشخص نمایید. معمولا RC=4*RE :
  4. همیشه در نظر داشته باشید که IE=VE/RE,IE=IC
  5. از رابطه زیر برای یافتن ولتاژ ورودی بیس استفاده کنید:VB=0.6+VE =V2 و V1=VCC-V2
  6. مقاومتRE ترانزیستور را ضربدر B بهره مستقیم آن نمایید تا مقاومت واقعی از نگاه بیس بدست آید.
  7. مقاومت R2 را یک دهم تا صدم این مقدار در نظر بگیرید. R2=0.1*B*REیا R2=0.01*B*RE
  8. از این رابطه مقدار R1 را بدست آورید:  R1=R2*V1/V2
  9. برای خازن های کنارگذر ایمیتر از مقادیر زیر استفاده نمایید:(CRE=1/(0.2*3.14*f*RE (f حداقل فرکانس مدار است)
  10. برای ایزوله کردن هر طبقه از سایر طبقات از یک خازن یک میکروفاراد با دوبرابر ولتاژ مدار کمک بگیرید.
  11. مقاومت متغیر ایمیتر را از رابطه زیر بدست آورید: r'e=25mV/RE
  12. مقدار متوسط بهره ولتاژ هر طبقه را از رابطه زیر بدست آورید: AV=RC/r'e البته این رابطه بسته به نوع آرایش تقویت کننده ها کمی متفاوت است.
  13. جریان های I1,I2 مربوط به R1,R2  نباید از جریان ایمیتر بیشتر شوند.
  14. در بخش هایی که با مقاومت های تقسیم ولتاژ موجه هستید سعی نمایید مقاومت متصل به R2 حداقل ده تا صد برابر بیشتر از R2 باشد تا یک دهم الی یک صدم جریان از آن کمتر بگذرد. مثلا ده برابر بودن مقاومت متصل به R2 نسبت به R2 ، حدود 7% افت ولتاژ بر روی R2 نسبت به حالتی که نباشد ایجاد می کند. در صورتی که اگر این مقاومت 100 برابر R2 باشد این مقدار افت ولتاژ به 1% خواهد رسید.
  15. سعی نمایید مقدار مقاومت ورودی و خروجی هر مدار را از منظر جریان متناوب در نظر بگیرید تا ضمن تطبیق مقاومت ها از هدر رفتن توان در هر مداری جلوگیری شود.
  16. همانطور که می دانید 0.6 ولت بین بیس و ایمیتر باعث روشن شدن ترانزیستور می شود. به طور متوسط 0.1 ولت تغییرات بر روی این ولتاژ حدود 10 درصد میزان جریان بیس را تغییر می دهد.
  17. به ازای هر 60 میلی ولت تغییرات ولتاژ بیس ایمیتر، جریان کلکتور 10 درصد تغییر می کند.
  18. ولتاژ بیس ایمیتر به ازای هر درجه سانتی گراد حدود 2 میلی ولت تغییر می کند.


هادی شایق عین الدین بازدید : 178 دوشنبه 17 اسفند 1394 نظرات (0)

در این پست یک مقاله و یا میشه گفت یک کتاب در مورد روشهای اندازه مواد سمی در اب و بعد مختصری از روشهای تصفیه سازی برای دانلود گذاشتم باشد که اگاهی بیشتری در مورد بیماری های منتقله از اب و پیشگیری لز انها بدیت اوریم.

برای دانلود کلیک کنید

هادی شایق عین الدین بازدید : 169 جمعه 30 بهمن 1394 نظرات (0)

 

با عرض سلام و خسته نباشید در این پست تعدادی از کتابهای اموزش اتود رو براتون گذاشتم.نرم افزار اتوکد برای ترسیم نقشه های مهندسی بکار میرود و امکان ترسیم دو بعدی و سه بعدی را به کاربران میدهد برای اشنایی بیشتر کلیک کنید.همچنین میتوانید نرم افزار اتوکد را از اینجا دانلود کنید.

برای دانلود کتابها کلیک کنید.

هادی شایق عین الدین بازدید : 924 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)


با سلام در این پست میخوام در مورد مکانیک کوانتومی بحثی داشته باشیم.انشاالله بتوانیم روشهای تقریبی را در مکانیک کوانتومی فرا بگیریم.راستش فقط چند مسئله در مکانیک کوانتومی هستند که چه با هامیلتونی مستقل از زمان یا وابسته به زمان قابل حل هستند پس ما به ناچار مجبوریم از روشهای تقریبی استفاده کنیم.در این پست نظریه اختلال مستقل از زمان(حالت غیر تبهگن) را مورد بررسی قرار میدهیم و در پستهای بعدی روشهای تقریبی را کامل خواهیم کرد.

هادی شایق عین الدین بازدید : 685 پنجشنبه 24 دی 1394 نظرات (0)
هادی شایق عین الدین بازدید : 337 شنبه 17 خرداد 1393 نظرات (0)
هادی شایق عین الدین بازدید : 218 سه شنبه 06 خرداد 1393 نظرات (0)
هادی شایق عین الدین بازدید : 320 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)
هادی شایق عین الدین بازدید : 302 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)


مدتی است که در فهرست مشخصات لپ‌تاپ‌ها، دسکتاپ‌ها و اولترابوک‌های جدید نام پردازنده‌های جدید اینتل یعنی نسل چهارم خانواده‌ی Core با عنوان Haswell را می‌بینیم و طبق معمول این سوال مهم مطرح می‌شود که تفاوت نسل جدید با نسل سوم یا آیوی بریج چیست؟ در این مطلب می‌خواهیم نگاهی اجمالی به هسول‌ها داشته باشیم و از آن مهم‌تر، نتیجه‌ی بهینه‌سازی‌های اینتل را در تست‌ها، بازی‌ها و بنچمارک‌ها ببینیم. 


برای خواندن ادامه مطلب بر روی DOWNLOAD کلیک کنید

هادی شایق عین الدین بازدید : 229 دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 نظرات (0)



ویندوز 8 رابط کاربری تازه و جدیدی دارد که هم برای ابزار‌های لمسی چون تبلت‌ها و هم رایانه‌های رومیزی و همراه که از صفحه‌کلید و موشواره بهره می‌برند، سازگار است. اما اگر آمادگی روبه‌رو شدن با این سیستم تازه وارد را نداشته‌ باشید ممکن است در ابتدا، کار کردن با آن، همراه با سردرگمی‌ و قدری هم دشواری باشد. ویندوز 8 شامل کنترل‌ها و تنظیمات متعددی است که در پس صفحات پنهان شده و اگر راه و رسم کار کردن با آنها را ندانید حتما مغزتان سوت خواهد کشید! در این مقاله کوشیده‌ایم تا مهم‌ترین میانبر‌ها و‌ ترفند‌های ویندوز 8 را برایتان جمع‌آوری کنیم، باشد که مقبول شما  قرار گیرد!


برای خواندن ادامه مطلب بر روی  DOWNLOAD کلیک کنید


هادی شایق عین الدین بازدید : 160 دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 نظرات (2)

نسل جدید کارت گرافیک‌های انویدیا که سری 800 است، با معماری Maxwell تدریجاً معرفی می‌شوند. شروع مکسولی‌ها با دو کارت گرافیک رده پایین سری 700 به نام‌های GTX 750 و GTX 750 Ti بوده. فعلاً سریع‌ترین مکسولی سری 800 که تاکنون معرفی شده، GTX 880 است که در ادامه‌ی مطلب به بررسی ساختار کارت گرافیک و تراشه‌ی روی آن می‌پردازیم.



مکسول معماری جدید تراشه‌های گرافیکی انویدیاست که در آن برای بهینه کردن مصرف انرژی، واحد‌های پردازشی CUDA در گروه‌های کوچک‌تری دسته‌بندی شده‌اند تا کنترل توان مصرفی بخش‌ها به شکل ظریف‌تر و بهینه‌تری امکان‌پذیر باشد. لذا در درجه‌ی اول، مکسول بازدهی بالاتری نسبت به معماری متداول فعلی در سری 700 یعنی Kepler دارد. اما مکسول از نظر کارایی هم کمی بالاتر از کپلر است.

پرچم‌دار فعلی سری 800 انویدیا که ممکن است بعدها جای خود را به مدل‌های کمی سریع‌تر بدهد، محصولی به نام GeForce GTX 880 است. این کارت گرافیک بر اساس سیلیکون‌های جدید GM204 ساخته می‌شود. تفاوت این سیلیکون با GK104 درست مثل تفاوت GK110 (به کار رفته در GTX 780) با GK104 (به کار رفته در GTX 680) است و تفاوت کارایی زیادی ایجاد می‌کند. البته نمی‌توان GM204 را بزرگ‌ترین و قوی‌ترین تراشه‌ی مکسولی دانست چرا که هنوز تا رونمایی کامل از تمام خانواده‌ی سری 800 زمان زیادی باقی مانده است.

فعلاً آنچه معلوم شده این است که GM204 از نظر بازدهی و کارایی به راحتی GK110 را مغلوب می‌کند.

تراشه‌ی GTX 880 از واسط نرم‌افزارنویسی DirectX 12 پشتیبانی می‌کند و به جای گروه‌های SMX در کپلر، از گروه‌های چندپردازشی استریم به نام SMM بهره می‌گیرد. گروه‌هایی که پیش‌تر اشاره کردیم، کوچک‌تر از SMX بوده و مصرف انرژی را دقیق‌تر و بهتر مدیریت می‌کنند. SMX قبلاً در دو کارت گرافیک GTX 750 و 750 Ti به کار رفته و اثر خود را نمایان کرده است. در GTX 880 از همان ساختار 128 واحدی SMX که قبلاً در دو کارت گرافیک مکسولی شاهد بودیم، استفاده شده با این تفاوت که تعداد SMXها بیشتر است و حافظه‌ی کش بزرگی در کنار آن قرار می‌گیرد چرا که با یک کارت گرافیک رده اول مواجه هستیم.

به مشخصات اصلی کارت گرافیک GTX 880 توجه کنید و آن را با تایتان بلک انویدیا که در سری 700 به عنوان سریع‌ترین محصول قرار گرفته و البته یک کارت گرافیک رده اول با قیمت بسیار بالاست، مقایسه کنید:

  • سیلیکون GM204 با لیتوگرافی 20 نانومتری
  • 7.9 میلیارد ترانزیستور روی تراشه (7.1 میلیارد در GTX Titan Black)
  • 3200 واحد پردازشی یکپارچه‌ی CUDA (2880 عدد در GTX Titan Black)
  • 200 واحد بافت (240 عدد در GTX Titan Black)
  • 32 واحد خروجی رندر (48 عدد در GTX Titan Black)
  • قدرت پردازشی محاسبات ممیز شناوری با دقت واحد برابر با 5.7 ترافلاپس (5.1 ترافلاپس در GTX Titan Black)
  • حافظه با پهنای باس 256 بیت و از نوع GDDR5 (پهنای باس 384 بیتی در مورد GTX Titan Black)
  • 4 گیگابایت حافظه در حالت استاندارد
  • فرکانس موثر حافظه‌ی GDDR5 برابر با 7.4 گیگاهرتز (7 گیگاهرتز در مورد GTX Titan Black)
  • پهنای باند 238 گیگابایت در ثانیه (336 گیگابایت در ثانیه برای GTX Titan Black)
  • سرعت کلاک حالت پایه و بوست به ترتیب 900 و 950 مگاهرتز (در مورد GTX Titan Black به ترتیب 889 و 980 مگاهرتز)
  • توان طراحی حرارتی یا TDP برابر با 230 وات (250 وات در GTX Titan Black)

تخمین اولیه در مورد GTX 880

با توجه به مشخصات ذکر شده به این نتیجه می‌رسیم که GTX 880 از نظر قدرت خام پردازشی حدود 12 درصد سریع‌تر از تایتان بلک است و این در حالی است که توان مصرفی آن 9 درصد کمتر است. البته این شروع سری 800 است.

در سری 700 ابتدا پرچم‌داری به نام GTX Titan مجهز به 2688 واحد CUDA رونمایی شد که با قیمت 1000 دلاری خود، به نظر بسیار گران‌قیمت می‌رسید.

بعدها GTX 780 با 2304 واحد CUDA و به دنبال آن کارت گرافیک رده اول AMD به نام R9 290X که در ابتدا 550 دلار هزینه داشت رونمایی شدند. سپس GTX 780 Ti با 2880 واحد CUDA و قیمت 700 دلار روانه‌ی بازار شد. 780 Ti و Titan Black هر دو نسبت به تایتانی که در ابتدا معرفی شده بود، بهینه‌تر و سریع‌تر بودند.

لذا در مورد سری 800 هم احتمالاً مدل‌هایی با بیش از 3200 واحد CUDA معرفی می‌شود و قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.


هادی شایق عین الدین بازدید : 260 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (2)

 

کمپانی NVIDIA یکی از تولیدکنندگان بزرگ تراشه در دنیاست و به ویژه در تولید کارت گرافیک‌ها خوش درخشیده است. در صنعت بازی‌های رایانه‌ای هم انویدیا کارش را به نحوه احسن انجام داده و هر از گاهی با خلاقیت‌های نوین مرتبط با دنیای گرافیک که محصول انویدیاست آشنا می‌شویم. G-Sync هم یکی از دستاوردهای جدید انویدیا برای هماهنگ‌شدن سرعت نوسازی نمایشگر و کارت گرافیک است. به این صورت که فریم‌های رندر شده، درست هماهنگ با عوض‌شدن تصویر نمایشگر، به آن داده شوند. در ادامه به بررسی این تکنولوژی جدید، طرز کار و سخت‌افزار لازم برای استفاده از آن و نتیجه‌ی آن در بازی‌ها می‌پردازیم. ببنیم این بار انویدیا چطور صنعت بازی‌های رایانه‌ای را تکامل می‌بخشد

 

برای خواندن ادامه مطلب بر روی DOWNLOAD کلیک کنید.

هادی شایق عین الدین بازدید : 155 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (0)


آموزش کانکت شدن به اینترنت در کامپیوتر توسط موبایل نوکیا با کمک گرفتن از نرم افزار پی سی سوئیت (Nokia PC Suite) که کار بسیار آسانی هم هست فقط باید اطمینان داشته باشید که سیم کارت شما اینترنت دارد یا نه.


  اول از همه اگر از سیم کارت همراه اول یا ایرانسل استفاده میکنید باید GPRS خود را فعال کنید برای همراه اول کافی است به سایت همراه اول مراجعه کرده و فرم مربوط را پر کرده و بعد از فعال سازی از اینترنت گوشی استفاده کنید


در صورتی که از سیم کارت های ایرانسل استفاده میکنید شماره ۷۰۰ را از خط ایرانسل خود شماره گیری کرده و بعد گزینه ۳ را بزنید و بعد گزینه ۶ را بزنید و در صورت موجود بودن مدل گوشی شما در لیست ایرانسل تنظیمات برای شما ارسال میشود و شما آن را سیو میکنید و بعد به اینترنت وصل میشوید

هادی شایق عین الدین بازدید : 180 سه شنبه 02 اردیبهشت 1393 نظرات (0)


بد افزار

دنیای اینترنت در کنار همه جذابیت‌هایش گاهی به یک دالان رعب‌انگیز و تاریک تبدیل می‌شود که دست زدن به هر چیزی‌ در این دالان وحشت، می‌تواند عواقب بسیار ترسناکی به بار آورد. این دنیای ترسناک، زاییده پدیده‌ای شوم به نام ویروس است.

سیاه‌ترین نقطه دنیای فناوری که هرلحظه ممکن است از یک راه جدید به دستگاه شما حمله کند و بدون اینکه اطلاع داشته باشید خسارات جبران‌ناپذیری به وجود آورد. یک بدافزار علاوه بر تمام خرابکاری هایی که به بار می آورد، ابزاری مخرب برای اهداف سودجویانه هکرهاست تا به وسیله آن بتوانند راه خود را به دستگاه های میزبان باز کنند.


هادی شایق عین الدین بازدید : 198 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (0)


سیستم جستجوی ویندوز 8.1 بسیار پیشرفته است و اطلاعاتی را شما برای جستجو وارد می‌کنی را از میان صفحات وب، لیست تماس‌های شما در ای میل، اپلیکیشن‌هایی مانند ویکی پدیا و حتی محتوای ای میل شما جستجو می‌کند ولی مشکل اینجاست که در بیشتر مواقع هنگامی که به دنبال یک فایل بر روی هارددیسک خود می‌گردید این سیستم جستجو چندان موفقیت آمیز عمل نمی‌ن که بسیاری آن را به همنی دلیل ناکارآمد می‌دانند ولی این مورد ه راحتی قابل حل است، کافیست تا کمی حوصله به خرج دهید  و چند راه برای یافتن فایلها در سیستم جستجوی ویندوز 8.1 را که به شما معرفی می‌کنیم یاد بگیرید.


برای خواندن ادامه مطلب برروی download کلیک کنید

هادی شایق عین الدین بازدید : 343 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (0)



ویروسها و فایلهای اتوران بلای جان سیستم های ویندوزی است.و این در حالیست که بیشتر کاربران رایانه در سراسر جهان از سیستم عامل ویندوز استفاده میکنند.این ویروسها میتوانند از طریق اینترنت و یا از طریق نرم افزارهای کرک شده و کلی راه دیگه وارد سیستم شما شوند.با پیشرفت تکنولوژی استفاده از کارتهای حافظه یا همان فلش مموری به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است و باعث شده ویروس ها و بدافزارها به سرعت وارد سیستم شما شوند.در پست برای شما ترفندی آماده کرده ام که با استفاده از اون میتونید از هرگونه انتقال ویروس و فایلهای اتوران بین فلش مموری خود و هر سیستم دیگری جلوگیری کنید.پس با طاووس همراه باشید.


برای خواندن ادامه مطلب برروی download کلیک کنید




هادی شایق عین الدین بازدید : 231 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (0)


نزدیک به یک سال از انتشار نسخه نهایی ویندوز 8 می‌گذرد و هر روز کاربران بیشتری کامپیوتر خود را به این سیستم‌عامل برور می‌کنند. اما اگر ویندوز 8 را برروی کامپیوتر خود نصب کرده باشید یا سری به انجمن‌های ایرانی زده باشید، حتما با مشکلات مربوط به تحریم‌های نرم‌افزاری مایکروسافت برای کاربران ایرانی در ویندوز 8 آشنا هستید. محدودیت‌هایی که مانع دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه نرم‌افزار ویندوز 8 و اجرای برنامه‌های سازگار با محیط مترو شده است. پس اگر شما هم ویندوز 8 را برروی کامپیوتر خود نصب نموده و با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنید. 


برای خواندن ادامه مطلب برروی download کلیک کنید



هادی شایق عین الدین بازدید : 656 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)





با مرور مقدماتی در مورد مفهوم تقارن و قانون پایستگی در فیزیک کلاسیک بحث خود را آغاز میکنیم.در فرمول بندی لاگرانژی مکانیک کلاسیک با لاگرانژی Lشروع میکنند که تابعی از مشخصات تعمیم یافته qi وسرعتهای تعمیم یافته ی متناظر آنها است.اگر تحت جابجایی:




L بدون تغییر بماند در آن صورت باید:




آنگاه با استفاده از معادله لاگرانژ   بدست میاوریم:




که در آن تکانه کانونیک بصورت زیر تعریف میشود:



برای خواندن ادامه مطلب برروی download کلیک کنید



تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام یک را بیشتر دوست دارید
    کدام موضوع سایت را بیشتر دوست دارید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 24
  • آی پی امروز : 74
  • آی پی دیروز : 78
  • بازدید امروز : 245
  • باردید دیروز : 272
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 245
  • بازدید ماه : 5,047
  • بازدید سال : 22,148
  • بازدید کلی : 191,850